Naar product

Tacx Booster T2500 reviews

Score 4.5 / 5 4.5 / 5 sterren
8,6/10
27 reviews
229,- 199,-
Op voorraad

Reviews

Sorteren op:
  • 4,5 / 5 sterren
    8,8/10

“Prima Booster!”

Stef de Groot |
    • Pluspunt:
      Eenvoudige montage
    • Pluspunt:
      Snel fietsen wisselen
    • Pluspunt:
      Prima trainingsvervanging
    • Minpunt:
      Te lichte weerstand???
    • Minpunt:
      Geluid (ook bij gebruik trainermat)
    Ik heb de Booster T2500 nu enkele maanden en ben begonnen deze te gebruiken toen het weer minder werd en de wegen/fietspaden vervuilder werden, waardoor fietsen op bandjes van 23 mm breed linker werd.

Normaal gesproken fietste in in de winter niet en kon ik in het voorjaar weer opnieuw beginnen met het opbouwen van conditie en kracht. Nu kan ik met gerichte trainingen 's winters doorgaan met opbouwen. Dat is de belangrijkste reden om een fietstrainer te kopen. Waarom dan de Booster? Ik blijk mezelf goed te kunnen motiveren om 2 a 3 keer per week een training te volbrengen door middel van de behaalde resultaten en uitgezochte fietsvideo's op de computer. VR trainen is misschien leuker, maar ook een heel stuk duurder. De Booster is de beste normale fietstrainer, dus vandaar mijn keuze.

De montage van de Booster gaat vlot en eenvoudig. Het apparaat is inklapbaar en eenvoudig te verplaatsen of mee te nemen. Na gebruik in de garage staat de trainer, met de fiets er op, nu op een voormalige slaapkamer op de eerste verdieping. De trainer is niet geruisloos en geeft geluid door aan de verdieping er onder. Aanschaf van de Tacx trainermat helpt nagenoeg niets. Het wisselen van fietsen gaat ook snel en eenvoudig.

Trainen op de Booster is voor mij een uitkomst. Onafhankelijk van allerlei invloeden buiten kun je onder constante en gecontroleerde omstandigheden binnen je training afwerken. Per week is daardoor de vooruitgang te merken en te meten. Mogelijk nadeel zou kunnen zijn dat de weerstand van de 8 magneten wat aan de lichte kant is. De weerstand op 10 (vol) zetten en de versnellingen van de fiets op 34/28 is duidelijk te licht en niet te vergelijken met diverse heuvels in Zuid Limburg. Dat is trouwens gemakkelijk op te lossen door achter zwaarder te schakelen om het effect van een bergtraining te simuleren, dus ik zit er niet mee. Bovendien vraag ik me af: zou het achterwiel niet veel meer gaan slippen bij een nog zwaardere weerstand? Dat slippen doet het achterwiel nu bijna nooit. Ook niet bij nog zwaarder schakelen en te gaan staan in de pedalen.

Al met al ben ik erg tevreden over de Booster en zou het anderen zeker aanraden. Belangrijker (!) voorwaarde is dat je jezelf kunt motiveren om enkele malen te trainen. Als je dat niet kunt zul je er snel faluw van zijn.
  • 4 / 5 sterren
    8/10

“Uitstekend apparaat waar ik nu al veel plezier van heb.”

Hilco Hendriks |
    • Pluspunt:
      Makkelijk in elkaar te zetten
    • Pluspunt:
      Voldoende trainingsmogelijkheden
    • Pluspunt:
      Mooi design
    • Minpunt:
      Schakelen gaat wat stroef
    Ideaal voor deze tijd van het jaar. Ik gebruik em bijna dagelijks. Waar het mij normaal behoorlijk wat tijd kost voor ik met de fiets buiten ben, is dit echt ideaal. Binnen een paar minuten zit ik erop, kijkend naar het verkeer, met een muziekje erbij. Top!!
  • 5 / 5 sterren
    9,6/10

“BoosterT2500”

C. T. Harthoorn |
    • Pluspunt:
      Heel krachtig en stabiel
    • Pluspunt:
      Ook mooie afwerking
    • Pluspunt:
      Veel mogelijkheden
    • Pluspunt:
      Snelle montage
    Ik heb de Booster T250 nog maar enkele weken en ben er zeer tevreden over. Ik fiets normaal veel in de buitenlucht, behalve als het regent. Dan kan ik nu lekker trainen op de Booster en het is niet minder zwaar dan op de weg als je er goed mee om gaat. Je wordt er ook sterker van in je benen. Hij staat heel stabiel en je voelt echt dat je goed getraind hebt ik al is het binnen. Een heel goede vervanger voor buitentrainen, staat snel in elkaar en kunt veel met je versnellingen experimenteren.
  • 4 / 5 sterren
    7,6/10

“Toppertje”

Eddie Van Leeuwen |
    • Pluspunt:
      Snel in elkaar te zetten
    • Pluspunt:
      Mooi design
    • Pluspunt:
      Staat erg stabiel
    • Minpunt:
      Schakelhendel gaat zwaar
    Staat erg stabiel ik vindt het geluid erg mee vallen.
    Fietsen gaat super .
  • 4,5 / 5 sterren
    8,8/10

“aankoop Tacx Booster”

daniel de blander |
    • Pluspunt:
      gemakkelijke montage
    • Pluspunt:
      aantal mogelijkheden qua afstelling
    • Pluspunt:
      soepel gebruik
    • Minpunt:
      voorwiel niet echt stabiel
    Eerst en vooral neemt bijna geen plaats in en is eventueel gemakkelijk te demonteren.
    Ik heb een ganse reeks mogelijkheden qua afstelling al heb ik nu al spijt dat ik het meetsysteem niet heb bijbesteld. ( Kan eventueel later nog gebeuren ) .Kan nu ook tijdens de winter oefenen en hoef niet opnieuw op te bouwen . Heb een oudere fiets gemonteerd en kan deze zo gebruiken zonder steeds te wisselen.
  • 4 / 5 sterren
    8/10

“Heel tevreden van Coolblue”

Els |
    Eerste levering was een defect toestel, onmiddellijk retour en heel vlug een ander toestel ontvangen.
    Super service!
  • 5 / 5 sterren
    10/10

“een aanrader voor iedereen”

Tony Spiritus |
    • Pluspunt:
      Je rijd zoals op de weg
    • Pluspunt:
      stevig
    • Pluspunt:
      gemakkelijk te monteren en wegbergen
    • Minpunt:
      als je de versnelling hoger zet van de booster heb ik de indruk dat de band slipt op de rol
    een plezier om op te rijden precies of je op de weg rijd
  • 4,5 / 5 sterren
    8,8/10

“Prijs-kwaliteit de perfecte match.”

Filip |
    • Pluspunt:
      Makkellijke installatie
    • Pluspunt:
      Stevig en stabiel
    • Pluspunt:
      Doet perfect waarvoor aangekocht: fiets bevestigen en trappen maar!
    • Minpunt:
      Geen: beantwoord exact aan verwachtingspatroon. Alles manueel.
    Nu kleine maand in gebruik. Zo’n 3 keer per week in gebruik. Voor TV en ondertussen enkele opgenomen programma’s bekijken: ideaal in de wintermaanden wanneer het minder evident is buiten te rijden.
  • 4,5 / 5 sterren
    9,2/10

“ik ben er blij heel mee”

Mijke post |
    • Pluspunt:
      hij draait goed
    • Pluspunt:
      ziet er mooi uit
    • Pluspunt:
      makkelijk mee nemen
    • Minpunt:
      wel zwaar tillen
    ik ben erg blij met deze nieuwe tacx. Veel beter dan mijn oude. Draait veel soepeler. Makkelijk weerstand te stellen etc.
    Bedankt!
    • Booster T2500  1
  • 5 / 5 sterren
    10/10

“Kwaliteit voor een goede prijs”

G. Nijland |
    Eenvoudige montage en direct te gebruiken

Eerder bekeken door jou